lördag 30 april 2011

Bor på gräddhyllan =))







Under veckan har vi förutom inflyttningsbestyr hunnit med ut till Måttsund och tränat lite pinnspår på sork-äng!!! Alltså för min del får de små kräken kuta omkring bäst de vill, jag har ju så mycket viktigare för mig att leta reda på var matten gått.... men skrället hade ju tappat en massa pinnar i spåret som jag var tvungen att kolla....... tycker egentligen att sånt är onödigt - det viktiga är att hålla reda på matten (man heter väl inte Fosaso´s Navigator MMVIII för intet va???!). Jajja, man måste väl kolla upp pinnarna åxå - utifall att hon glömt nåt på dem (nycklar, börs, passerkort eller sånt som hon brukar glömma ^^¨...). Sjåigt är det!!  Matten var smått hysterisk för de små liven - hon riktigt ryser och tycker att de är heläckliga!!! ^^^^^bra att ha i minnet till senare upptåg, hehehe.....

Idag har matten donat, donat å donat i vår nya lägga... måste säga att jag trivs guld här! Har en egen balkong att ligga på å hålla koll på ö-borna och kreaturen - suvve juh!! På kvällskvisten tog vi en långpromme.På vägen hittade vi ett gäng vid en eld som såklart tyckte att Ture var en sån snygg en, och en person i sällskapet hade en syster som har en Belgare - så han hade koll på rasen... i af en så utomordentligt vacker och belevad hund som KungGullTure behövde ju givetvis bli bjuden på korv.... Mmmmmmummmmaaahhh! Matten blev dock något avis.... inte blev hon bjuden på korv inte ^^ ;)) Jajjjjja!


Ha en trevlans valborg!





2 kommentarer:

  1. ture nosar under kjolen på ängeln... aldrig har frasen "sådan husse sådan hund" känts så passande! ska komma ner å kasta pinnar järnet till veckan med er! synd att matte är så jäkla trött å inte ids svara nu när man väl ringer mitt i natten och har jättemycket viktigt att prata om. tycker om er båda. gillar matten som turen gillar korv och turen som matten gillar hussen! ;) <3 krama.

    SvaraRadera
  2. hahaha... jooo du sådan husse sådan hund är det defenitivt^^... härligt att du kommer ner - vi längtar jag å matten, jäkla skrälle som ska hålla på att sova om nätterna ;/.... jajja! jäklarns sån poet du är!! kramelikram från oss båda <3 <3

    SvaraRadera