tisdag 26 april 2011

Vi har blivit ö-bor, snurrigt och mf(matte-fritt) i 5 dagar.....



Alltså nu är det rena snurren igen... vi har flyttat ut till Brändön, ca 2 mil utanför Luleå. Nu har man istället för avgaser å vårhundskit i näsan ett helt gäng nya dofter.... oooooh vad det doftar - en massa underliga pippifåglar, hav, kor, hästar åsså förstås en bekanting - katter ^^, det finns sååå mycket att lukta på + ett helt gäng hundar som skäller å lever om. Sen har vi en granne som delar trappa upp till oss - jäklarÅ! Det var lika att direkt visa dem att en GullTure är inte att leka med - bara det att de fattar ju ingenting om hur imponerande man är då man blåser upp sig och morrar djupt från magen... då säger de glatt - men Hej! vi ska ju dela trapp så det är ingen idé att du morrar - hm! Jäkulens, det funkade inte på dem.... Försökte även skrämma upp hyresvärden... då han klev in så tog  jag sats från vardagsrummet, skällde, vrålade och hoppade likt tiger... Halloj hunden sa han, jag är inte rädd för dig... ja se dessa bybor, de är då fasenimig inte lättskrämda ;)



Matten har övergivit mig i hela 5 dagar under påskhelgen - hon skulle upp till Gällka å köra stooor gul bil i Aitik... så jag fick sköta om Ronja och hennes kille Tobbe - ett himmelans jobb =).. Tobbe var ju trevlig trots att han är kille... Matten har ju lärt mig redan från början att de ska testas - Ordentligt!! Han verkar åxå hålla måtten så det blev ett gäng mys med ungdomarna i helgen.... Saknaden av matten (å inte att förglömma Hussen..) var ändå stor. Jag skötte mig exemplariskt men sista dan så var jag bara tvungen att hålla lite i Ronjas telefon,,,, med tänderna,,, hrrrrmmmm....!!! Sen tog jag död på spenkoppen - den enda leksaken som får äran att leva i ett Turehem är Grisen <3..... I alla fall, då matten kom hem fick jag sånt glädjefnatt så jag drog upp hennes huvtröja ur väskan och bar runt den och använde den som ljuddämpare då jag tjöt av glädje =))))) Skönt att Matten tagit sig hem utan att kört omkull eller trillat ner i gruvhålet- pust!!

Ha d bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar