måndag 9 maj 2011

byspejare turson...

Det här med att ha blivit by-ö-bo är inte det sämsta, från min utkiksplats på ballen så har man ju full koll på katter, bilar å löst folk som ränner omkring i min by, man kan till och med se vad grannarna grillar till middag ;-)...

                                        på span på min altan ;)


  Häromdagen så träffade vi på en nyrakad goldenkille som stövlade in på min äng, han var ju faktiskt en trevlig prick så vi körde lite lekrace... men jag tycker inte om att han försökte smöra för matten å hussen - De är faktiskt mina juh!!

                                          matten är en värdelös fotograf!


  Katterna alla två som bor i mitt hus är lika som bär - två gråa långhåriga skogisar... Kul som 17 att jaga! Jag har visat dem att under bodan som står på gården så kan de hålla till - det är helt ok för mig... i övrigt så är det mitt område ^^.

                                          jag å hussen som bergsgetter
  Hussen har varit här rätt länge denna gång - grejjeligrejjans!! Han är så kul! Vi leker med vägpinnar, bollar, ridpiskeleksaker = typ kattleksak fast beeetydligt större, en boll fäst i ett longerspö - jiiha! Åsså hittade vi värsta kuliga - ett boggihjul från nån stackars skoter... Den studsar å far som bara den,,,, för att inte tala om igår... då hittade vi ett gäng däck ^^... Hussen humpade iväg ett av dem å jädrar i mig då man äntligen fick stopp på eländet, så fick man ju inte nåt bra tag om den,, å stor å eländig att släpa på så man blev ju rent irriterad och var tvungen att ge den en utskällning istället - jäddrans pryl!!! En annan kul grej som hussen fyndat på vårmässan, var nån slags elmassageapparat (för onda muskler :) vilken han satte på ryggen och lade sig i soffan för att i lugnan ro kunna njuta av massagen... men han hade nog inte räknat med att den skulle vara så effektiv då han drog på några lägen.. så han sprätte omkring som värsta huggormen och vrålade... Jag som stod bredvid hoppade genast i sidled jämfota upp på hans rygg för att komma till räddning, varpå han sprattlade ännu mer å matten höll på dö av skratt - hujedamig! Vilka konstigheter de håller på med... men bra var den visst i af... när de väl lärt sig hur den funkade =))

                                          jag å hussen bestiger stoora pinnhögar


 

  Moa å hennes kompis Malin har åxå varit här i helg åsså Flizelis <3 - snyggare än någonsin...(=i löpen) Alltså, jag kom på att jag är ju en machokille egentligen - så jag flirtade järnet men surhaggan bara skällde, luggade mig å morrade mig i öronen - .... fast egentligen spelar hon bara svårfångad, tror jag :)

                                          jag visar flisan kuststigen


  Bad har det åxå blivit,,,, igår då jag var å rastade matten å hussen så hittade jag ett rejält dyhål att hoppa i  - så det blev bad vid hemkomsten. Å idag var jag å brorsan å lattjade i havet. Matten, Hasse och Ann-Marie (brorsan Nash människopäron) var åxå med å myste på med fika och sånt - kanonväder har vi så vi körde race i vattnet - himmelans härligt! På vägen hem så hittade jag nåt så mysigt att rulla mig i men tvåbeningarna tyckte inte att det var lika mysigt. Stinkbomb fick man heta! Så mattens träning fick utebli - bara att dra hemåt å i duschen igen!! Jajja! Man fick ju bada igen då :*

                                          gyttjebad!
                                          bad i havet med brorsan

                                           nash flirtar med sin matte
                                            vi tigger-fint av hasses go´godisar

 


                                                    Ha d bäst i nysommarvärmen!

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Bra ställe du har fått flytta till :-) Nu saknar jag verkligen dig brorsan! Morsan är inte intresserad av att leka med mig just nu, hon pysslar med några små, äckliga saker som luktar konstigt. Matte säger att du och jag också har sett ut så där. Bläääähh, säger jag! Idag har jag varit med matte och lillmatte på brukshundklubben. Lite livat var det där men inget mot vad som väntar till veckan.
    Vi syns snart!
    Bajja-Majja

    SvaraRadera
  2. Kära baja-maja- systra -mi! det låter ohyggligt jobbigt där hemmavid - huga! är de så läskiga de små??! Men lugn! Bror-Ture kommer å stökar till det igen ;-) Läääängtar som 17, jäddrans vad vi ska race-a, så låt tråk-mamma ta hand om sina nykomlingar, så kan vi hålla ställningarna i övrigt =)). Ses snart!!

    SvaraRadera