söndag 22 maj 2011

Kennelträff 2011



I torsdags så bar det av mot Fillingen för kennelträff. Monica Olofsson & Håkan med brorsan Junior från Gällivares guldkust hade anlänt redan på onsdagen, samt kennelmamma Ewa med syster Maya. Vi, dvs jag, matten, Moa och Flizan, samt övriga i Fozaso´s-klanen dök in i stugförsamlingen på torsdagskvällen så vi började med grillafton till mattarnas å hussarnas lycka. Matten knöt upp mig å Flirr vid en flaggstång då de skulle gå in och äta, och helt plötsligt så kom det en skvätt regn så matten kopplade loss oss och förde oss till stugan - där hon något senare upptäckte att mitt nyinköpta läderkoppel var bara hälften så långt... Och saknade karbinhake.... Men???... hon hade ju kopplat loss oss där vi legat så snällt ute i regnet ???? Hur hade det gått till?....  HM!!!^^ En TigerTure behöver ibland vässa tänderna medan han ligger å väntar - He, he... Matten mumlade något om att söka sponsor för TureÄgandet för att garantin gått ut.... ^^.... Jajja! Tur(e) att hon älskar mig :) Det berättades visst även ett gäng skrönor om mig som valp :) - tur(e) igen att jag hade förtrollat Stefan som älskade mig då =))


                             tre i rad! Nash, Maya och Ture åsså Moa förstås





                                          Moa och Flirr har pusskalas!



På fredagsmorgonen gick matten en repa med mig å Flirr innan det var dags för avfärd mot spårskogen - då passade jag på att mumsa i mig några go´saker som jag hittade med påföljden att jag fick ont i magen juh! Skit! Så då matten sa spår så ides jag bara gå fram å lägga mig på första pinnen, sen tyckte jag att hon kunde ta över - jag var ju faktiskt krasslig ju.... Jäddras go´saker som inte kan vara dagsfärska ;-/   Men då det blev tal om strandrace å bad i havet så hakar man ju klart på :)) Jag, Moa, Nash, Maya & Flirr körde "stök på stranden" och jag var faktiskt modigast att gå ut i vågorna - annars brukar jag låta Nash simma å hämta pinnarna så knycker jag dem då han är påväg in mot land.... hehehe.... man får inte va´dum!

                                          Ture - havets skräck ^^


Lördagsspåret som jag fick var en simpelt med ett gottaslut och det var då inga bekymmer - jag släpade matten i skogen som vanligt ^^ så då hojtade hon om att jag var frisk igen :) Vi hade Monica å Håkan med (även som spårläggare) och de har superbra grejor för sig i spåren... synd att de ska hålla på att bo uppe i obygden då man kan bo i Brändön... men matten å dem smidde vissa träningsplaner iaf ;).. Sen blev det fika å lite lydnadsträning... Därefter så for vi till nåt ställe där jag kände igen dofterna .... mina hemtrakter ... Matten & Moa drog iväg in och jag tyckte jag hörde en massa men åååååååh,,,, men ooooooh,,,,, sååååå söta osv..... Det var det där som syster Maya varnat mig för!!! Äckliga småsyskon som tar ens mamma och kommer att bli såna där ohängda tonårstervaneser så småningom - Huuuuga!!  Men fasen - de luktar rätt gott iaf.. (fick en doftsläng av dem från mattarnas byxor :)... och... alltså de kanske ändå kan vara rätt ball ... ibland?! :-* Åsså hade mamma Chili lämnat ett meddelande om att hon INTE önskade träffa nån TureTomTom i af.... Schysst morsan!! Jag förstår hur Maya känner sig... - har bara tvåbeningarna att leka med därför att mamsen blivit hormonkärring och skaffat smått ^^! Jajja, tur att vi fått race-a på stranden, träna och ätit en massa gotta, legat i mattens säng osv... Vi har helt enkelt haft det kanoners!!! Till och med tur med vädret :)

På söndagen kom pappa Nio med sin nya familj och hälsade på. Stor å ståtlig är han då! Får man väl ändå säga om farsgubben, dessutom tycker även han att det är viktigt att vara nära folket å mysa med dem... - då får man gratis massage, då de tycker att man är söt... Det har vi alla syskon fått lära oss av både morsan å farsan redan från modersmjölken och se så jäklarns bara bäst vi är!!! Alla syskon!!

Miljoners Tack till KennelMamma Ewa & KennelPappa Stefan å Janni  samt alla i Fozaso´s klanen för en kanon-träff!!! Det gör vi om nästa år!!

Kramelikram!

                       Hm! En lillebror som ligger som jag - måste bara bli nåt ;-)

                                                    Mamma Chili 

                                          Pappa Nio

2 kommentarer:

  1. Roligt att få träffa dig och Ture, hoppas vi ses nästa år oxå! Och att jag kan vara med hela helgen :)
    Stor kram från mig och Izor pojken♥

    SvaraRadera
  2. Jaaa, det var himla kul att träffs! Man får väl söka ledigt så snart man får datumen från vår kennelmamma ;)) så himmelans skoj det var att träffa hela högen!
    Kram från mig å TT <3

    SvaraRadera