söndag 15 maj 2011

träningshelg....

Vi har haft träningshelg med ett himmelans trevligt schäfer-med-mattar-gäng; Pärra & 6 mån gamla slyngelsonen -DenDu med matte Siv Poijo från Gällivare, samt SnyggDiva med matte Challi Söderberg. Vi startade i fredags... eftersom matten håller på med sånt där onödigt som heter jobb både nu å då, så "bommade" vi morronspårningen... Vi slöt upp efter lunch och startade med uppletande och lydnad... - vilket vi verkligen (bland mycket annat..) behöver träna på ^^..... Kul som 17 i af! Sen bar det av hemåt för tillpiffning av matten innan middag hos Challi..... avis blev jag! Visserligen hade ju jag utfodrats med gudomliga köttbullar - det är fördelen vid träning... mattarna å hussarnas fickor översvämmas av go´saker å leksaker - nåt ska vi ju ha för att vi är så duktiga juh ;-) men iaf.... Hon fick grillat älgkött med pottiklyftor, sallad och Challans hemmagjorda beasås.... samt tiramisu till efterrätt.... -sssslurp... Asså, nog hade man ju kunna tänka sig att vara 2 bening ibland :-*

                                          Siv å DenDu spårar


På lördagmorronen samlades vi vid f21 för spårning.... det gick väl lite si å så tyckte matten... jag är fullt nöjd med att släpa omkring på matten å försöka se och känna vad nån annan virrig tvåbening hållt på med där ute... ibland om man har tur så kan man hitta nåt de tappat... Då brukar jag (om jag nu ids bemöda mig med att bry mig om de där träpinnarna.. det beror på...) slänga mig över pinnarna så att inte matten ska ta dem!! Jaaa, slarviga är de då - fotfolket! Sen blev det uppletande och då tyckte jag det var riktigt spännande att hitta pryttlarna som de tappat ute i skogen. Därefter bar det av till Måttsund för lydnad .... Tröttsamt är det att vara brukshund!!!

                                          Challi å DuktigaDiva på fria följet

                           
                                          Siv å BästePär tränar kryp


Söndagen började med uppletande,,, med en älg som stod och kikade på oss ca 50 meter ifrån!!! Lydig Ture som man är... och jag vet att man ska nog inte mopsa sig mot dedär ^^ så gick jag inte dit då matte röt,,, men då visste jag ju inte om hon inte ville att jag skulle hämta prylen eller inte ... tillslut hämtade jag den å då blev skrället jublande glad! Så lättroade de är!

På lydnadsplan överraskade jag matten med att göra en hel hög rätt saker... vi har en hel del kvar innan tävlingsdax men... nu är vi på g iaf :))

Sen var d dax att ta adjö av gänget för denna helg, men vi ska slå våra hundkoppel ihop igen och träna nån annan helg bestämde vi - så himla kul!! Nu är det bara några dagar kvar så ska vi åka ner på kennelträff - det ska bli skitaskoj!!!!

Ha d gottast!

               TröttTure med Kotten - som numera är ganska platt.. åsså Grisen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar